d'Olle kantine

Van kantine tot MFC, een ode aan d'Olle kantine!

Na vele jaren plezier, gezellige momenten, feestjes, vergaderingen, kortom: een intensief gebruik van de kantine, brak een nieuwe periode aan voor het onderkomen voor de voetbalvereniging Zevenhuizen. In 2017 kwamen de eerste serieuze geluiden voor de bouw van een gezamenlijk te gebruiken gebouw voor alle verenigingen in het dorp, samen met initiatiefnemers in de zorg en in eerste instantie ook voor de basisscholen.

Het MFC is een groot, mooi en van alle gemakken voorzien gebouw. Maar toch was het even wennen voor iedereen die al een tijd meeloopt binnen de vereniging. Kunnen we nog afscheid nemen van de ‘oude’ kantine? Na jaren van trouwe dienst verdient elk stukje steen van het gebouw en plankje hout van de bar natuurlijk wel een laatste groet van eenieder die de club lief is! Op 13 Augustus 2021 was het moment dan daar, de opening en ingebruikneming van het nieuwe onderkomen van de voetbalvereniging Zevenhuizen.

Vanuit de vereniging is de dank groot richting de stichting MFC, die met al het doorzettingsvermogen het toch voor elkaar hebben weten te krijgen om dit mooie gebouw in ons dorp te laten verrijzen. Her en der ging deze periode gepaard met een gezonde discussie, maar de boventoon werd gevoerd door het samen denken en werken aan een nieuwe omgeving waarin iedereen zich thuis kan voelen en zijn of haar favoriete hobby kan uitoefenen.

Herleef hieronder de oude glorie..

kantine_oud2
Aanzicht voetbalkantine vanaf het hoofdveld.
kantine_oud
Ingang sportcomplex met fietsenstalling aan de rechterzijde.
kleedkamer_oud
Kleedkamer 1, bekend als 'de oude barrakken'.
sportparkbord oud
Oud toegangsbord op de parkeerplaats.
bord_kantine_oud
De iconische logo-kast aan de muur van de oude kantine.
Kantine
Het interieur met de veelgebruikte houten bar en Amstel-tafel.
kantine_oud_verloting
Lootjesuitslagen op het glas van de bestuurskamer.
ingang kantine oud
De ingang met houten kaart-verkoop huis en opslaghok.