Clublied

Ontstaan

Wat in 1993 voor amateurbegrippen tamelijk ongewoon was, maar wat door de voetbalvereniging Zevenhuizen werd klaargespeeld, is het opnemen van een eigen clublied! Titel van de compositie is simpelweg “Clublied”. De voetballende muzikanten Eddy en Michel Tinge hebben hier destijds het voortouw in genomen. Tekst en muziek zijn geschreven door de Tinge-broers en het nummer is door de voltallige A-selectie samen met begeleiders en bestuur ingezongen. De opnamen vonden plaats in de Lowland Studio te Roderwolde. De muzikale begeleiding bestond uit Eddy, Michel en de Zevenhuister rockgroep 7ZZ. Het clublied werd, samen met de 2 covers van 7ZZ, uitgebracht op cd-single. De Zevenhuister filmregisseur Wobbe Gorter maakte de hoesfoto. De cd-single werd met behulp van 12 plaatselijke sponsoren in een oplage van 500 stuks uitgebracht.

Songtext

Refrein:
Zevenhuizen is een kampioen
daar kan niemand in de wereld wat aan doen
We spelen elke ploeg van de mat
en na de wedstrijd worden wij weer lekker zat.
Zevenhuizen, Zevenhuizen, V. V. Zevenhuizen olé

Eerst de Groninger bokaal in ons bezit
dan op weg naar Real Madrid
Knikkende knieën hebben ze aldaar